Huk Głębi czyli drugie otwarcie

 


Chyba teraz mam odwagę
nadszedł czas
na skok głową w dół
w pulsującą ciszę
w pozorny brak odpowiedzi
w niepozorną Obecność
robię wdech
wyciągam ramiona nad głowę
składam się do skoku
przysiadu do odbicia
nie muszę robić
szykowałam się do tego ostatnie lata
osadzam się coraz
mocniej na nogach
wrastając w rzeczywistość
teraz wystarczy delikatnie
przenieść centrum do przodu
i uruchomić to co czekało
przyczajone trzy lata
do tego skoku

**

Otwieram turbo-trudny temat wiary, duchowości, wychowania moralnego i wzorców lękowych (sic). Turbo-trudny dla mnie, ale i (tak sądzę) dużej części społeczeństwa. De facto założyłam tego bloga, żeby pisać o drodze duchowej. Teksty napisałam już w zeszłym roku, teraz dojrzewają i nabierają smaku. Trudno mi się zabrać do ich publikacji, mam opór przed tematem i jeszcze do końca nie wiem jak to technicznie ugryźć. Czuję, że czas nadszedł. Pomimo oporu, który jest we mnie. Czuję to przez smutek, złość, ale i dystans, który zdążyłam wypracować. Sama jestem zaskoczona, ale to jakby dzieje się poza mną. Serce niestety, do cholery, nie pyta mnie o pozwolenie.

**

Nie powiem, że Bóg mnie woła
nawet nie ja Go wołam
nie w tym rzecz
czuję, że rozpęka skała
bezgłośnie i delikatnie
dzieje się rzeczywistość rumoru
Głębia przyzywa głębię hukiem wodospadu

 **

Ostatnie zdanie zaczerpnęłam z biblijnej Księgi Psalmów, konkretnie z psalmu 42-go. Dla mnie świetnie wyraża to jak ja czuję istotę tęsknoty człowieka i Boga. Ta wzajemna tęsknota aż huczy. I wydobywa się z głębokości. Z obydwu stron. Pisząc ten wpis siedziałam chwilę studiując różne przekłady tego zdania. Wtedy to znalazłam też tłumaczenie głębi jako otchłani. Zatrzymało mnie to. W przekładzie Biblii Warszawsko-Praskiej pełen werset brzmi tak: "Jedna otchłań woła do drugiej, gdy z hukiem spadają Twe wody, przewalają się nade mną potężne zwały wody i fale." . Otchłań! To jedno z moich ulubionych słów do opisywania doświadczenia duchowości. Cały werset bardzo dobrze opisuje to co będę starała się przekazać. Świetnie.
Będzie otchłaniowo.
Zapraszam.

Komentarze